Direktlänk till inlägg 10 april 2019

Det vigtigste udstyr til barnevognen

Av Jesper Jensen - 10 april 2019 13:27

 

De fleste forældre vil formodentlig være enige i, at en barnevogn er uundværlig i det daglige. Barnevognen gør det muligt at transportere baby rundt, men vigtigst af alt, så giver det barnet bedre søvn fordi de typisk sover tungere og længere i den friske luft.

En barnevogn er dog i sig selv ikke altid nok, og skal du have det fulde udbytte du af vognen, så er der en række ekstra ting du med fordel kan overveje at anskaffe dig.

I det følgende kan de blive klogere på det mest nødvendige udstyr.

Barnevognssele

Øverst på listen er barnevognsselen. En barnevognssele er, som navnet antyder, en sele som bruges til at fiksere barnet i barnevognen. Ikke fordi det ikke må bevæge sig, men for at undgå at barnet falder ud af vognen og kommer til skade.

Har du et helt lille barn kan det sagtens vente, men så snart baby bliver stor og stærk nok til at kunne bevæge sig selvstændigt, er der en risiko for at det løfter sig selv op og triller udover kanten på barnevognen. Med en barnevognssele kan du med ro i sjælen placere dit barn i vognen, velvidende at selen nok skal sørge for, at der ikke sker nogen ulykker når du vender ryggen til.

Udvalget af seler er stort og omfattende og vi anbefaler derfor at du går efter en barnevognssele som er testet og lever op til de nødvendige sikkerhedskrav herhjemme. Se eventuelt efter Varefakta-logoet inden du køber.

Myggenet

Om vinteren er det ikke noget problem, men om sommeren vågner insekterne op til dåd, og deres fornemmeste opgave er at lande på din marmelademad og genere dit barn som sover middagslur i barnevognen.

Et myggenet er en god ide, fordi det holder kryb og kravl ude – ikke nødvendigvis kun myg, men også edderkopper, fluer, mariehøns og hvad der ellers kan finde på at lande på panden af dit sovende barn. Når du endelige har fået puttet den lille, skal det bestemt ikke være et stankelben på afveje som ødelægger søvnen for din guldklump.

Babyalarm

Medmindre du har tænkt dig at befinde dig indenfor høre afstand hver gang dit barn sover, bør du anskaffe dig en babyalarm så du kan lytte med fra vognen, også selvom du befinder dig på den anden side af huset.

En babyalarm giver dig lidt frihed tilbage, fordi du kan bevæge dig lidt væk fra dit sovende barn – det vil dog være rækkevidden mellem enhederne som afgør nøjagtigt hvor langt væk du kan komme.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jesper Jensen - Torsdag 1 feb 14:54

Jeg er virkelig, virkelig blæst bagover af, hvad AI kan. I går legede jeg med suno.ai, der kan producere sange, og hvis du endnu ikke har prøvet dette værktøj, bør du give det chancen. Det er virkelig vildt, og så er det hamrende sjovt og underholden...

Av Jesper Jensen - 7 september 2023 09:35

Jeg er udmattet og har store sorte render under øjnene, der nærmest ligner skovsnegle.    Mine hjerneceller har iført sig hjemmesko og er kravlet under slumretæppet. Men selvom jeg er helt og aldeles udkørt, er jeg også glad, og det er jeg, fordi...

Av Jesper Jensen - 23 november 2022 09:40

Så kom vi langt om længe i mål med vores nyeste site, Datinghelp.dk, et site, hvor vi ønsker at hjælpe danskerne med at finde kærligheden.   Det har krævet blod, sved og tårer at nå hertil, hvor vi nu er nået, men - nøøøøj - hvor er det dejligt e...

Av Jesper Jensen - 13 september 2022 14:20

Jeg er i chok over elpriserne i Danmark; de stikker fuldstændig af - er det det samme i Sverige?   Det er virkelig noget lort, for jeg kæmper rigeligt med økonomien i forvejen, og nu kan jeg se frem til at få en elregning, der er 4x så stor, som ...

Av Jesper Jensen - 23 mars 2022 10:40

Har i lang tid været kæmpe fan af podcasts under gå- og løbeturene, men på det seneste har jeg lyttet mindre og mindre til podcasts til fordel for en række spændende lydbøger.    Det hele startede med, at jeg så, at Casper Christensen selvbiograf...

Ovido - Quiz & Flashcards